Motoryzacja, Transport

Jak dbać o odporność skrzyni biegów w aucie?

Niezwykle istotnym elementem pracy silnika jest elastyczność. Musimy zwrócić uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy funkcjonalne wyprzedzanie. W przypadku porównania tych samych samochodów o podobnej pojemności oraz mocy najistotniejszym detalem różnicującym je będzie naturalnie elastyczność. Dla prostego użytkownika samochodu świadczy ona możliwość płynnego przyspieszenia od najniższych obrotów na danym biegu do najważniejszych. Mierzymy ją w Nm, czyli newtonometrach. To jednostka stworzona celowo dla określenia tego parametru. W powszedniej jeździe znacząca jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W wozach, gdzie mamy mały moment obrotowy i elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w wypadku wielkich obydwóch parametrów w innym pojeździe.

Wskutek tego także ważne jest, aby płynnie przemieszczać się oraz nie martwić się o wyprzedzanie wybranie do granic możliwości wielkiego momentu obrotowego, jaki zagwarantuje nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest znacznie wyższy, kiedy zastosujemy jakie są przyczyny zużycia skrzyni biegów. Jednym z najistotniejszych szczegółów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak prędko będziemy mogli osiągać maksymalne prędkości i radować się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej jesteśmy w stanie przyspieszać na jednym biegu. Najświeższe rozwiązania w skrzyniach biegów obok legendarnych już automatach to skrzynie o oznaczeniu DSG. Cechą charakterystyczną jej budowy jest wykorzystanie podwójnego sprzęgła. Jest to wynalazek niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.

Jako pierwszy model auta w jakim została zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już wtedy było wiadome, iż budowa oraz działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie oraz coraz to więcej wozów będzie wyposażone oczywiście w tą przekładnię. Podwaliną działania skrzyni biegów DSG jest wykorzystanie wtrąconego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Rzecz jasna sześciostopniowe zestrojenie całości jest wybitnie porządne i efektywne.

Dodaj komentarz